Оприлюднено: 10.03.2015 р.
Інформація для публічного обговорення і отримання зауважень
та пропозицій від громадян, суб'єктів господарювання та установ міста
За зверненням ПП «Автотранс - Т» виконавчим комітетом Балаклійської міської ради підготовлено проект рішення «Про встановлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в межах території м. Балаклія для ПП «Автотранс – Т», який разом із відповідним аналізом регуляторного впливу оприлюднюються для публічного обговорення і отримання протягом місяця, з моменту його розміщення, зауважень та пропозицій.
Зауваження та пропозиції приймаються щоденно (з 08.00-17.00 год., перерва з 13.00-14.00, крім вихідних) у виконкомі міської ради за адресою: 64200, м. Балаклія, вул. Куйбишева, 16 (каб. № 1, тел. 2-07-12) або на електронну адресу:
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Розробник проекту рішення: відділ з питань юридичного забезпечення, звернення громадян та контролю апарату виконавчого комітету Балаклійської міської ради.
Проект регуляторного акту –
рішення виконавчого комітету Балаклійської міської ради
Про встановлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в межах території м. Балаклія для ПП «Автотранс – Т»
Розглянувши звернення ПП «Автотранс – Т», яке надає послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в межах території м. Балаклія, щодо приведення розміру тарифів на послуги міського пасажирського транспорту у відповідність до економічно обґрунтованих витрат підприємства на їх надання, що викликано подорожчанням вартості паливно-мастильних матеріалів, запасних частин та комплектуючі; надані підприємством розрахунки тарифів станом на 27.02.2015р., відповідно до Законів України «Про автомобільний транспорт», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», наказу Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 року за № 1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.11.2009р. за № 1146/17162, керуючись ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Балаклійської міської ради, –
В И Р І Ш И В:
1. Встановити граничний тариф на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в межах території м. Балаклія для ПП «Автотранс – Т» у розмірі 4,50 грн.
2. Оприлюднити дане рішення у засобах масової інформації та/або у мережі Інтернет на сторінках офіційного сайту Балаклійської міської ради в 10-денний термін з дня його прийняття.
3. Повторне відстеження результативності цього регуляторного акту здійснити через рік з дня набрання ним чинності.
4. Дане рішення вступає в дію з дня його оприлюднення.
5. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови Тяпаєва В.В.
Балаклійський міський голова О.М. Літвінов
Розробник проекту рішення: відділ з питань юридичного забезпечення, звернення громадян та контролю апарату виконавчого комітету Балаклійської міської ради.
Відповідальна особа: начальник відділу з питань юридичного забезпечення, звернення громадян та контролю апарату виконавчого комітету Балаклійської міської ради Оленченко Юрій Васильович.
Контактний телефон: 2-07-12
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту рішення Балаклійської міської ради
«Про встановлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів
на міських автобусних маршрутах загального користування
в межах території м. Балаклія для ПП «Автотранс – Т»
м. Балаклія 10.03.2015р.
1. Опис проблеми, яку планується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин
У відповідності до чинного законодавства України у галузі автомобільного транспорту основною метою діяльності ПП «Автотранс – Т», як перевізника на території м. Балаклія, є надання послуг з перевезення пасажирів автобусами на міських маршрутах загального користування та забезпечення належних умов транспортного обслуговування населення міста. На сьогоднішній день в місті діє граничний тариф з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах у розмірі 3,50 грн. Відповідно до п. 1.6 Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009р. за № 1175, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27.11.2009р. за № 1146/17162, (далі по тексту – Методика), перегляд рівня тарифів повинен здійснюватись у зв'язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг пасажирського автомобільного транспорту, що не залежать від господарської діяльності перевізника, в тому числі в разі зміни вартості палива більш ніж на 10 %.
Зважаючи на значне подорожчання вартості паливно-мастильних матеріалів, більш ніж на 57% дизельного палива та на 92% скрапленого газу, запасних частин та комплектуючих приблизно на 25%, існуючий тариф не може покривати витрати перевізника на послуги зі здійснення перевезень. Тому, з метою приведення розміру тарифів на послуги міського пасажирського транспорту у відповідність до економічно обґрунтованих витрат підприємства-перевізника на їх надання, склалася необхідність у його перегляді та затвердженні на новому рівні для ПП «Автотранс – Т».
2. Цілі державного регулювання
Повноваження виконавчих органів міських рад щодо регулювання тарифів на міські пасажирські перевезення встановлені ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування у Україні» і зумовлені необхідністю забезпечити соціальний захист населення від необґрунтованого завищення вартості зазначених послуг перевізниками.
Метою розробки та впровадження проекту регуляторного акту є:
-забезпечення отримання населенням міста якісних послуг з пасажирських перевезень;
-забезпечення стабільної та беззбиткової роботи перевізника шляхом приведення тарифів на міські пасажирські перевезення до рівня економічно обґрунтованих витрат підприємства з їх надання.
3. Опис альтернатив, запропонованому регуляторному акту
Альтернативою цьому регуляторному акту може бути збереження існуючого рівня тарифу, але в такому разі діяльність перевізника буде збитковою, що в свою чергу призведе до припинення надання послуг з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в межах території м. Балаклія.
Другою альтернативою може бути зменшення рівня рентабельності, що в свою чергу зменшить розмір тарифу. Проте, згідно наданого підприємством-перевізником розрахунку тарифів станом на 27.02.2015р. собівартість перевезення одного пасажира без урахування планового прибутку залежно від виду транспортного засобу складає 4,39 грн. та 4,80 грн. Враховуючи пропозицію перевізника зі встановлення граничного тарифу у розмірі 4,50 грн., рівень рентабельності у даному випадку є низьким і майже нульовим. Крім того, згідно п. 1.5 Методики до розрахунку тарифу включається плановий прибуток, який відповідно до п. 2.1 Методики необхідний для розвитку перевізника і сплати ним податкових зобов'язань.
Тому ці альтернативи не можуть бути прийняті, оскільки вони не здатні вирішити існуючу проблему.
4. Опис механізмів і заходів для розв’язання проблеми
Проблема, яку передбачається розв’язати з прийняттям даного рішення, не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання, згідно Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та наказу Мінтрансу України від 17.11.2009 року №1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту».
Діючі тарифи на міські пасажирські перевезення не в змозі перекрити значного зростання ціни на паливно-мастильні матеріали, запчастини та комплектуючі. Враховуючи вищевикладене, пропонується такий спосіб досягнення державного регулювання, як збільшення тарифу, що дасть змогу встановлення його на рівні економічно обґрунтованих витрат перевізника на їх надання та забезпечення надійного транспортного обслуговування населення.
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта
На досягнення цілей, у разі прийняття цього рішення, можуть вплинути такі негативні зовнішні фактори як: подальше підвищення цін на складові собівартості тарифу, що не підлягають державному регулюванню, в т.ч. паливно-мастильні матеріали, запасні частини та комплектуючі, незаплановане збільшення витрат у зв’язку із ремонтами та зносом автотранспортних засобів.
Позитивним фактором може бути забезпечення населення послугами з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в межах території м. Балаклія належної кількості, якості та безпечності.
Впровадження вимог такого регуляторного акта органами місцевого самоврядування не потребує додаткових витрат з міського бюджету та здійснюватиметься в межах повноважень відповідних органів.
6. Визначення очікуваних результатів внаслідок прийняття рішення методом застосування аналізу вигод та витрат
Прийняття даного регуляторного акта приведе тарифи на міські пасажирські перевезення до рівня економічно обґрунтованих витрат перевізника, що створить належні умови для забезпечення стабільного та безперебійного перевезення населення, надання послуг належної якості, стабілізації діяльності перевізника та поліпшення якості обслуговування населення.
Сфера впливу регуляторного акта | Вигоди | Витрати |
Органи місцевого самоврядування | -безперебійне забезпечення населення на території м. Балаклія послугами з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування; -надання послуг належної якості; -стабілізація діяльності перевізника, збереження робочих місць; -надходження коштів до міського бюджету за рахунок сплати податків та зборів перевізником; |
|
Перевізник | -відшкодування витрат від надання послуг з перевезення та беззбиткова господарська діяльність; -збереження робочих місць та сплата до бюджетів усіх рівнів податкових зобов'язань; -можливість забезпечення належного технічного стану рухомого складу. |
можливе зменшення пасажиропотоку внаслідок збільшення тарифу |
Територіальна громада міста | -своєчасне, повне та якісне задоволення потреб населення послугами перевезення з перевезення на міських автобусних маршрутах загального користування; | збільшення розміру плати за послуги |
Прийняття даного регуляторного акта приведе тарифи на міські пасажирські перевезення до рівня економічно обґрунтованих витрат перевізника, що створить належні умови для забезпечення стабільного та безперебійного перевезення населення, надання послуг належної якості, стабілізації діяльності перевізника та поліпшення якості обслуговування населення.
Прийняття даного рішення не можливо відкладати надалі, так як це може призвести до того, що діяльність перевізника буде збитковою, що в свою чергу призведе до припинення надання послуг з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в межах території м. Балаклія.
Прийняття рішення виконкомом Балаклійської міської ради «Про встановлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в межах території м. Балаклія для ПП «Автотранс – Т» має створити умови для позитивних соціально-економічних наслідків для підприємства та міста.
7. Обґрунтування терміну дії запропонованого регуляторного акта
Термін дії запропонованого регуляторного акта необмежений. У разі виникнення необхідності до нього можуть бути внесені зміни за підсумками аналізу відстеження його результативності або відміна його чинності.
8. Показники результативності регуляторного акта
Показником результативності регуляторного акта є поліпшення фінансового стану ПП «Автотранс – Т», яке надає послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в межах території м. Балаклія, забезпечення належного технічного стану автобусного парку, підвищення комфортності, безпечності та якості послуг.
9. Відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття
Відстеження результативності нормативно-правового акта буде здійснюватися відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» на підставі статистичних даних та даних про рівень ринкових цін на паливно-мастильні матеріали, запчастини та комплектуючі тощо.
Відстеження результативності регуляторного акта буде проводитись шляхом:
-базове відстеження проведено на етапі його підготовки;
-повторне відстеження результативності буде проведено через рік після набуття чинності регуляторним актом;
-періодичні відстеження - кожні три роки після прийняття регуляторного акта.
Розробник аналізу: відділ з питань юридичного забезпечення, звернення громадян та контролю апарату виконавчого комітету Балаклійської міської ради.
Відповідальна особа: начальник відділу з питань юридичного забезпечення, звернення громадян та контролю апарату виконавчого комітету Балаклійської міської ради Оленченко Юрій Васильович.
Контактний телефон: 2-07-12